Oedayrajsingh Varma, Tara

Ex-politicus Nederlands Parlement, voorzitter en bestuurder van diverse organisaties, adviseur en ondersteuner in de sociale sector, initiator. Tara was regelmatig in diverse radio / tv programma’s te horen, nationaal als wel lokaal. Laatstelijk veelal te gast bij de  de Publieke Omroep Amsterdam (SALTO), diverse omroepen Caribbean FM.

Via Netwerk Hellen Gill and Friends, St Bondru FM, had zij eveneens haar eigen programma, tot 2018. Lees meer over en van Tara Oedayrajsingh op deze webpagina. En u kunt ook luisteren naar haar Podcatst op onderstaande websites. https://soundcloud.com/bondrufm en ga naar Twitter: https://twitter.com/OedayrajSVarma of Facebook.com

Nwsbr 2018 Kop 1
Luister naar Tara Oedayrajsingh Varma op SoundCloud.com/bondrufm

Het Verhaal van Tara Oedayrajsingh Varma

Tara omschrijft hoe zij een draaideur patiënt werd. Haar ziekte is immers chronisch. Het acceptatieproces is moeilijk voor psychiatrische patiënten, maar wel essentieel voor het werken aan herstel. Tara Acceptatie is namelijk werken aan je herstel van binnenuit.

Tara: ”Wat mij ook bijzonder getroffen heeft van het Lucas Andreas Ziekenhuis, thans OLVG West, is dat de chef de clinique toen ik daar lag een ingezonden stuk naar de krant heeft gestuurd. Ik geloof dat dit ‘Het Parool’ was. Het was in de tijd dat er zoveel over mij werd geschreven. Ik weet de helft of meer van het geschrijf niet meer, het drong niet tot mij door, en ook allerlei zogenaamde deskundigen op de TV en in kranten die van alles over mij riepen, zoals psychiaters die ik nooit gezien had en niet kende. Ze riepen van alles. Zo kwamen ze natuurlijk mooi in de krant. De chef de clinique van de PAAZ van het Lucas Andreas Ziekenhuis schreef dat als mensen mij niet hadden behandeld of als patiënt gezien hadden, zij ook niet konden zeggen en oordelen wat er met mij aan de hand was en welk ziektebeeld ik had. Dat heeft me toen zo ontzettend gesteund. Ik was zo dankbaar voor dat lichtje in het duisternis… Lees verder in Blog van Nanda Baldew: http://nandabaldew.wordpress.com/

Tara Oedayrajsingh Varm en overige ladies, by Roshny Bhageloe 2018, over Power vrouwen.
Tara Oedayrajsingh Varm en overige ladies, by Roshny Bhageloe 2018, over Power vrouwen.

Power vrouwen, by Roshny Bhageloe 
is met MissRoshny’s Infotainment en 11 anderen bij Dew Mandir Jongerenbestuur. 7 juli, Den Haag, Nederland. Je ziet ze overal rondom je; vrouwen die in elk gebied van hun leven succesvol zijn. Ze weten waar ze naartoe gaan en ze weten wat ze doen. Ze zijn heel druk, tevreden en afgeveegd!
Je vraagt je af hoe deze vrouwen zo rustig en zelfzeker kunnen zijn terwijl ze full-time werken en tegelijkertijd er een gelukkig gezinsleven op na houden…Wij hebben deze middag antwoord gekregen op vele vragen! Het was een speciale dag om deze dames beter te leren kennen! Ik ben supertrots op onze Hindoestaanse vrouwen in Politiek!
Ze zijn een inspiratie voor andere vrouwen: het zijn Powervrouwen!! veel liefs Jullie Miss Roshny’s Infotainment — MET TARA OEDAYRAJSINGH VARMA, CHANINE JAIKARAN MA, ANGELA SOEKHLAL EN 12 ANDEREN BIJ DEW MANDIR.
https://www.facebook.com/missroshny.infotainment/


Archief TaraOV

Website Opmaak2018 HellenJGill1

Radio programma Tara FM

Tara Oedayrajsingh Varma is elke 1ste donderdag van de maand (13:00-14:00 uur) te volgen, als zij haar programma presenteert bij Radio Frimangron (Roy Kaikusi Groenberg), in samenwerking met Netwerk Hellen Gill and Friends (Bondru FM Omroep)

Tara Oedayraj Singh Varma bij St. Bondru FM (Bondru FM Omroep) in Amsterdam. Foto HellenJGill2015.
Tara Oedayraj Singh Varma bij St. Bondru FM (Bondru FM Omroep) in Amsterdam. Foto HellenJGill2015.

Van 11:00-14:00 uur is de heer Roy Kaikusi Groenberg met zijn Organisatie “Wi Egi Sani” aan het uitzenden bij SALTO, Publieke Omroep Amsterdam, inclusief met haar thema, mw Tara Oedayrajsingh Varma vanaf 13:00-14:00 uur. Voorts is zij 2 wekelijks te beluisteren op de dinsdag van 10:00-12:00 uur met haar programma bij RAZO (SALTO, Publieke Omroep Amsterdam), waar zij in gesprek gaat met studiogasten. Nieuwsbrief Hellen Gill and Friends: https://gillhellenjeanette.wordpress.com/

Voor informatie kunt u contact opnemen via het Platform Hellen Gill and Friends (https://gillhellenjeanette.wordpress.com), waarna Tara Oedayrajsingh Varma spoedig contact met u opneemt. Facebook vrienden kunnen ook via haar FB messenger een bericht zenden: https://facebook.com/gillhellenjeanette


Thema’s Sociaal-Maatschappelijk en Politiek

Haar thema’s zijn Kalender gerelateerd, in combinatie met actualiteiten. Zo presenteerde TaraO haar eerste programma bij Radio Frimangron op donderdag 05 april 2018. Donderdag 3 mei 2018 was zij wederom bij Radio Frimangron. Het ging over de Gemeenteraadsverkiezingen, het resultaat en de strategie bij coalitie vorming. Daarvoor was zij enkele jaren bij Bondru FM Omroep Amsterdam. Deze organisatie is nu online actief, en in samenwerking met omroepen bij SALTO life actief. En zo zal TaraO zich dit jaar wederom inhoudelijk vol verve storten op haar programma’s. Augustus en december heeft radio Frimangron vakantie. Bij Tara aan Tafel … Lees meer over Tara Oedayrajsingh Varma ook in onze nieuwsbrief.

Meer over Inspirators in de nieuwsbrief

  1. Nieuwsbrief archief: https://gillhellenjeanette.wordpress.com/
TaraOedayrajsinghVarmaHJGProd1

“Dappere Tara”

Voor mij is zij een wereldwijf”
POLITIEK, PROZA & POËZIE, uit Caraïbisch Uitzicht van de Werkgroep Caraïbische Letteren. Door Carry-Ann Tjong-Ayong:
http://werkgroepcaraibischeletteren.nl/carry-ann-tjong-ayong-whatever-happened-to-tara

Read more about Tara:
http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/tags/singh-varma,-tara-oedayraj?page=1

Archief soc.dem. TaraOV

Tara Oedayrajsingh Varma.
Tara Oedayrajsingh Varma.

1982 Informatiepunt opgericht

Tara Oedayrajsingh Varma1982

Voor Surinamers opgericht bij notariële akte1982
door Tara Oedayraj Singh Varma en Sonja Paal

Geschiedenis van het ontstaan van het Informatiepunt.
Begin jaren 80 was de gezondheidszorg Suriname voor ernstige zieken erg zwak. Er kwam een Surinaamse mevrouw bij mij thuis langs. Ze liet mij een grote wond in haar rug zien (een gat bijna). De CPN zat toen in het College van Burgemeesters en Wethouders van de Gemeenteraad van Amsterdam en ik was aankomend gemeenteraadslid voor de CPN.

Tineke Klinkenberg was wethouder Gezondheidszorg voor de CPN.
Ik bracht dit onder haar aandacht en zij zorgde dat deze mevrouw geholpen werd. De mofo-koranti van Suriname begon te werken, en op het stadhuis., toen nog aan de Oudezijds Voorburgwal, liep het vol van de Surinamers die naar mij op zoek waren. Onze fractiekamer was erg klein en mensen bleven maar komen, mijn fractie wilde de mensen wel helpen, maar dat kon niet daar in die kleine ruimte. Mij werd gezegd om een andere ruimte te zoeken Zo kwam ik terecht in het gebouw van de CPN aan de 3e Oosterparkstraat in Amsterdam Oost. Ik nam het huurcontract over, de gas en licht rekening en begon met Sonja Paal en alleen vrijwilligers met mijn eigen geld het Informatiepunt voor Surinamers. (Noot redactie: Een Intro van een interessant verleden)

Campagne voeren in de jaren 80 op de Dam

Voor de gemeenteraadsverkiezingen. Pamfletten uitdelen, was altijd ontzettend leuk om te doen. Tijdens de campagne gaan politici en hun achterban folderen. Van deur tot deur en praten met mensen in de straat.
Ik vond het heel leuk om te doen.

Een Reactie op “Oedayrajsingh Varma, Tara

  1. Pingback: Team week 3 | Bondru FM Omroep·

Reacties zijn gesloten.